Monday, June 27, 2011

Sabarlah wahai salik

Allah mencipta satu jenis makhluk yang bernama manusia...
walaupun satu jenis tapi mempunyai pelbagai perwatakan...
perwatakan itulah biasanya membuatkan aku jatuh dan naik...
kerana aku lemah di sisi-Nya...
sesungguhnya setiap dugaan itulah nikmat...
tetapi aku tidak kuat untuk menghadapinya kadang-kadang...
oleh kerana kita ni Islam, kenalah terima dengan hati yang terbuka...
mungkin bukan rezeki aku untuk bermasyarakat lagi...
Insya'Allah, aku diberi hidayah dan taufiq suatu hari nanti...
Allah sentiasa adil dalam setiap perkara yang Dia lakukan...
siapalah aku untuk mempertikaikan perbuatan-Nya...
senyum dan bersabarlah dalam mengharungi setiap dugaan yang menimpa...
sesungguhnya Engkau sahaja yang aku wajib bergantung harap...

No comments: